• Heropening kantine zaterdag 4 juli

2 jul 2020
  • Ja we gaan weer open! Zoals iedereen waarschijnlijk weet mogen sportkantines per 1 juli weer open. Daar zijn we blij mee want we geloven dat er behoefte is om elkaar te ontmoeten op het sportpark onder het genot van een drankje. We zien jullie dan ook graag a.s. zaterdag vanaf 16 u – 19 u.

Echter, we moeten wel realistisch zijn. We leven de regels van onze overheid, de gemeente en het RIVM na en dus zal een kantinebezoek anders zijn dan “normaal”. Naast de gebruikelijke richtlijnen m.b.t. het thuis blijven bij klachten, hygiëne en afstand houden zijn er op basis van het protocol voor de horeca een aantal zaken waar we ons aan dienen te houden.

De genomen maatregelen zijn o.a.:

• Tafels en stoelen worden opgesteld volgens de richtlijnen rekening houdend met 1,5 m afstand (zowel binnen als buiten, zitten is verplicht).
    • Bij mooi weer gaat alleen het terras open en werken we met een afhaalpunt bij de dubbele openslaande deuren aan de terraszijde.
    • Bij minder weer zal de kantine zelf geopend zijn en zal er een looproute gevolgd moeten worden. We maken gebruik van de normale ingang en de uitgang zal door de dubbele deuren naar het terras zijn. Deze looproute ook volgen bij toiletgebruik (denk aan de hygiëne).
    • Volg de aanwijzingen van het kantinepersoneel en bestuursleden op.
    • Ga niet op eigen initiatief schuiven met tafels en stoelen.
    • Er zal zoveel mogelijk gewerkt worden met flesjes, blikjes en plastic glazen.
    • Betaal svp met pin.
    • Er zal een punt zijn waar gebruikte flesjes etc. neergezet kunnen worden.

Wij kiezen er als club voor om de 1,5 meter maatregel strikt te handhaven. Mocht de club, ondanks alle genomen maatregelen, toch een boete ontvangen omdat een paar personen zich niet aan de voorschriften hebben gehouden dan wordt die boete verhaald op de mensen die de regels hebben overtreden.

Wij hopen en rekenen erop dat iedereen zijn gezond verstand gebruikt zodat we vaker open kunnen en misschien zelfs wel de hele zomer open kunnen blijven. Dit is natuurlijk mede afhankelijk van de beschikbaarheid en de bereidwilligheid van onze kantinevrijwilligers.

Graag tot zaterdag! Wij zien er naar uit, jullie ook?